MT8 – Přehřívání motoru: co zkontrolovat a jak vyřešit problém s chlazením
Přehřívání motoru na malotraktoru MT8 je hlavně v létě velký problém. Pokud ti při delší práci začne vařit voda, padá výkon nebo se dokonce motor zastaví, je potřeba hned jednat. Tady máš konkrétní návod, jak zjistit příčinu a opravit chlazení.
Nejčastější příčiny přehřívání MT8
-
Zanesený nebo ucpaný chladič
Po letech se chladič zanese nečistotami, vodním kamenem nebo blátem. Propláchni ho zvenčí i zevnitř, pokud je děravý, vyměň (chladič MT8). -
Málo chladicí kapaliny nebo únik
Pokud v systému chybí kapalina nebo je někde netěsnost, motor se rychle přehřeje. Doplň kapalinu, zkontroluj těsnost (chladicí kapalina MT8, hadice chlazení MT8). -
Vadná vodní pumpa
Pokud neteče voda okruhem, bývá na vině vadná vodní pumpa – poznáš podle úniku kapaliny nebo volného chodu osy (vodní pumpa MT8). -
Vadný termostat
Zaseklý termostat brání průtoku vody, motor se přehřívá. Vyměň za nový (termostat MT8). -
Zavzdušněný systém
Po výměně kapaliny nebo dílu může být v systému vzduch – systém správně odvzdušni.
Jak postupovat krok za krokem
-
Nech motor vychladnout a zkontroluj hladinu kapaliny.
-
Propláchni chladič vodou a zkontroluj průchodnost lamel.
-
Zkontroluj všechny hadice a spony, případně vyměň staré nebo poškozené díly.
-
Ověř chod vodní pumpy – pokud uniká kapalina nebo pumpa „hučí“, vyměň ji.
-
Vyzkoušej termostat – vyměň, pokud je zaseklý nebo otevřený/stále zavřený.
-
Po výměně kapaliny systém důkladně odvzdušni (povol odvzdušňovací šroub na chladiči nebo hlavě).
-
Po opravě sleduj teplotu motoru při záběru, případně zkontroluj ještě jednou těsnost a hladinu kapaliny.
Tipy na závěr
-
Kvalitní chladicí kapalina a pravidelná kontrola těsnosti snižují riziko přehřátí na minimum.
-
Všechny díly na opravu chlazení pro MT8 najdeš v sekci chlazení MT8 na KubiParts.cz.
-
Potřebuješ poradit? Napiš nebo zavolej, vždycky ti pomůžeme najít příčinu i správné díly!